星期二, 8月 11, 2009

Wedding Singer婚禮歌手(Grow olad with you)

連結:http://www.youtube.com/watch?v=7CYI5bKZMes

*************
[Robbie Hart (Singing):]
[羅比 (唱歌):]

I wanna make you smile whenever you're sad
不管何時妳傷心時我會讓妳笑
Carry you around when your arthritis is bad
妳腳痛時我會抱著妳走
All I wanna do is grow old with you
我想做的只是陪妳到老

I'll get your medicine when your tummy aches
妳肚子疼時我會幫你拿藥
Build you a fire if the furnace breaks
火爐壞了我會幫妳取暖
Oh it could be so nice, growing old with you
喔...陪妳到老那該有多好

I'll miss you
我會想妳
Kiss you
吻妳
Give you my coat when you are cold
當妳冷時我會給妳我的外套

Need you
需要妳
Feed you
滿足你
Even let ya hold the remote control
甚至讓妳拿著電視遙控器

So let me do the dishes in our kitchen sink
所以讓我在廚房洗碟子
Put you to bed if you've had too much to drink
或是當妳醉時讓我抱著妳上床
I could be the man who grows old with you
我會是陪妳到老的那個男人
I wanna grow old with you
我想陪妳到老

*************
這是我很久以前所看過的片子,
片子的劇情很感人
但又不至於到令人落淚的FU

而這首歌是男主角坐飛機去追女主角時,所唱的歌
是劇中男主角為她所寫的歌..
我在想,女人..都無法拒絕這麼浪漫又實際的歌詞表現吧

所以放上來分享一下^_^

沒有留言: